๐ŸŒŸ ๐—œ๐˜€ ๐—”๐—œ ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐—ผ๐—บ๐˜€๐˜ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜„๐—ถ๐—ท๐˜€?

๐Ÿ’ฌ Door de opkomst van AI-chatbots, zoals ChatGPT, worden studenten verleid om gebruik te maken van geavanceerde taalmodellen die vragen kunnen beantwoorden en informatie kunnen verstrekken over allerlei schoolvakken. Dit vormt een grote uitdaging voor leerkrachten, die nu voor dilemmaโ€™s komen te staan binnen hun onderwijspraktijk. Moeten zij hun curriculum heroverwegen of het gebruik van chatbots proberen te ontmoedigen? Streng verbieden of juist omarmen? We hebben enkele videoโ€™s voor jullie geselecteerd die meer inzicht geven over AI in het onderwijs en een interessante conferentie.

1๏ธโƒฃ ๐˜ฝ๐™š๐™ฃ๐™ž๐™š๐™ช๐™ฌ๐™™ ๐™ฃ๐™–๐™–๐™ง ๐™ฌ๐™–๐™ฉ ๐˜ผ๐™„ ๐™ฅ๐™ง๐™š๐™˜๐™ž๐™š๐™จ ๐™ž๐™จ ๐™š๐™ฃ ๐™ ๐™–๐™ฃ? Duik in de wereld van ChatGTP met ‘Barend legt uitโ€™: https://bit.ly/3IiKniI

2๏ธโƒฃ ๐™Š๐™ฃ๐™ฉ๐™™๐™š๐™  ๐™๐™ค๐™š ๐˜ผ๐™„-๐™˜๐™๐™–๐™ฉ๐™—๐™ค๐™ฉ๐™จ ๐™๐™š๐™ฉ ๐™ก๐™š๐™š๐™ง๐™ฅ๐™ง๐™ค๐™˜๐™š๐™จ ๐™ฉ๐™ง๐™–๐™ฃ๐™จ๐™›๐™ค๐™ง๐™ข๐™š๐™ง๐™š๐™ฃ en uitdagingen bieden voor leerkrachten van leerlingen: https://bit.ly/3uNX2XZ

3๏ธโƒฃ ๐™†๐™ค๐™ข ๐™ฃ๐™–๐™–๐™ง ๐™™๐™š ‘๐˜ผ๐™„ ๐™ž๐™ฃ ๐™™๐™š ๐™ก๐™š๐™จ๐™ฅ๐™ง๐™–๐™ ๐™ฉ๐™ž๐™Ÿ๐™ ’ ๐™˜๐™ค๐™ฃ๐™›๐™š๐™ง๐™š๐™ฃ๐™ฉ๐™ž๐™š op 11 maart, en leer hoe AI het onderwijslandschap transformeert. Deze conferentie biedt praktische inzichten, inspirerende gesprekken en workshops voor educatieve professionals. Georganiseerd door Stichting Onderwijs Midden-Limburg en ROER College Schรถndeln. Gratis toegang! https://bit.ly/3IikWOj