๐ฌ Taal helpt leerlingen de wereld, anderen รฉn zichzelf beter te begrijpen. Toch ligt in het taalonderwijs vaak de nadruk op afzonderlijke onderdelen zoals spelling en woordenschat. Volgens docent en schrijver Linda Vaessen-Moonen zit de echte kracht in samenhangend taalonderwijs โ een aanpak waarin
Na de vakantie is het tijd om de draad weer op te pakken, samen te bouwen aan een sterke groepsdynamiek en de basis te leggen voor een succesvol jaar. Vandaag markeert het begin van een nieuwe, belangrijke fase in de groepsvorming: de Zilveren Weken. ๐๐ป We proosten op het nieuwe jaar, genieten van e
Welkom in 2025 ๐ Terwijl we fantaseren over alles wat het nieuwe jaar ons zal brengen, nemen we ook even de tijd om terug te blikken. Wat hebben we samen veel bereikt in 2024! Het afgelopen jaar stond in het teken van groei ๐ฑ, samenwerking ๐ค en innovatie ๐ก. Van leerzame bijeenkomsten en inspirerende
๐โจ Wij wensen jullie een sfeervolle kerst en een heerlijke, ontspannen vakantie. ๐ Wij hopen dat jullie genieten van welverdiende rust, warmte en gezelligheid met dierbaren. ๐ ๐ป๐ Warme groeten, Hans, Juliรซtte en Eveline.
๐ Tijdens deze studiedag heeft het team van BS De Horizon zich verdiept in instructiekwaliteit om nog beter aan te sluiten bij de behoeften van de leerlingen. ๐ก ๐ช๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ผ๐บ? We vinden dat elk kind passend onderwijs verdient. Dit vraagt om korte, doelgerichte instructies en technieken zoals ๐๐ญ๐ฅ๐ก๐๐๐๐๐ฉ๐ ๐ฟ๐๐ง
โจStoplichtcijfers gebruiken als een code om te kraken โ een simpele รฉn effectieve manier om spelenderwijs cijfers te oefenen! ๐ Hoe werkt het? Voordat je leerlingen bijvoorbeeld de huishoek of de bouwhoek in mogen, moeten ze eerst de code kraken. De code hangt bij de โingangโ van de hoek en bestaat
๐ Wist je dat leerlingen gemiddeld 102 toetsen per schooljaar maken? Is dat nodig? Voor wie is die toets eigenlijk? En draagt het bij aan beter leren, of leidt het vooral tot zweten, meten, vergeten? Zoals Omdenken treffend zegt: โVolgens mij is de toets vooral voor de juf, zodat zij weet wat ze de
๐ค โJuf, ben ik zo klaar? Is het goed?โ Deze vragen klinken vast bekend in jouw klas! Hoe weten kinderen wanneer een opdracht รฉcht af is? Door succescriteria te gebruiken, geef je ze grip op hun eigen leerproces. โ Denk bijvoorbeeld aan een creatieve opdracht zoals het tekenen van Sinterklaas. Door s
Sinterklaas is gearriveerd in Nederland! ๐๐ด๐ฉ Hoe leuk is het om samen met de kinderen een gezellige en leerzame sfeer te creรซren in de klas? Hier zijn een paar inspirerende activiteiten om het Sinterklaasfeest tot leven te brengen: โ ๐ค๐๐ถ๐๐๐ถ๐ท๐ฑ! Verdeel de klas in teams en stel vragen over Sinterklaas