๐—ฆ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐˜๐—ฝ๐—ต๐—ผ๐—ป๐—ฒ๐˜€ ๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐˜€๐˜†๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฒ๐—บ ๐Ÿ“ต

๐Ÿ’ก Het recente verbod op smartphones in de klas heeft een belangrijk gesprek over digitale afleiding en leerprestaties op gang gebracht. Dit betekent een grote verandering voor zowel leerlingen als docenten. Zo wordt er in het VO nu niet alleen met een kritisch oog gekeken naar smartphones, maar ook naar het digitale โ€˜leerlingvolgsysteemโ€™.

๐Ÿ“ In het recente artikel van De Correspondent deelt een docent zijn ervaring met het verbannen van smartphones uit zijn klaslokaal en bespreekt hij de effecten van het leerlingvolgsysteem. In het artikel wordt duidelijk dat beide โ€” smartphones en het leerlingvolgsysteem โ€” een grote invloed hebben op het leerproces en het welzijn van leerlingen.

๐Ÿ’ฌ Hoe denken jullie dat dit smartphoneverbod de leeromgeving zal veranderen? En zijn leerlingvolgsystemen een goed idee? Deel jouw inzichten in de comments!

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Meer weten? Lees hier het artikel van De Correspondent: https://bit.ly/3Ud5Mkc