๐—ฆ๐˜๐˜‚๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ๐—ผ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ป๐—ฑ ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐—ฆ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ, ๐—ฎ๐—ณ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฅ๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐˜‚๐—ป๐—ฑ๐˜€๐—ฐ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—น ๐—ถ๐—ป ๐— ๐—ฎ๐—ฎ๐˜€๐˜๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜! ๐Ÿ’ช

๐ŸŽ“ De dag stond in het teken van het toerusten van de professionals die binnen afdeling Reboundschool van Sterk werken met jongeren die tijdelijk buiten het regulier onderwijs vallen. Deze jongeren hebben vaak motivatieproblemen, en daarom is het des te belangrijker dat instructies kort, doelgericht en passend bij hun niveau zijn.

๐Ÿ“š De hoofdfocus van deze professionals ligt vooral op het pedagogische vlak. Toch is het geven van instructieย  een dagelijks onderdeel van hun werk. Met de lesfasen en technieken uit Expliciete Directe Instructie (EDI) komen zij echter een heel eind.

๐Ÿ› ๏ธ Tijdens de studieochtend doken de collegaโ€™s in de basisingrediรซnten van effectieve instructie. Via lesson study gingen ze actief aan de slag met het voorbereiden en verbeteren van hun lessen.

๐Ÿ’ก Mooie inzichten ontstonden over het belang van het activeren van voorkennis en het stimuleren van โ€œhet zweet op de juiste rugโ€. Vol energie en met concrete ideeรซn gaan de collegaโ€™s nu verder experimenteren en uitproberen in de praktijk.

๐Ÿฅณ Veel succes!